Atitudinea kaizen, promovată de japonezi la Primăria Oradea

joi, 28 iunie 2012 0 comment
Azi, 28 iunie, a avut loc în sala mare a Primăriei Oradea „Seminarul 5S Public - Strălucire japoneză pentru oraşele României". Acest eveniment a fost organizat de Primăria Oradea împreună cu Institutul KAIZEN România.

Reprezentanţii Institutului Kaizen din Japonia au prezentat azi angajaţilor Primăriei Oradea, agenţilor din cadrul Poliţiei Locale, experienţele şi proiectele lor vizavi de acţiunile voluntare de curăţenie, pe care le-au desfăşurat atât în Japonia, cât şi în alte colţuri ale lumii.  
În japoneză, cuvânul „Kaizen" înseamnă îmbunătăţire continuă.
La acţiunile publice voluntare de curăţenie din Japonia - ţara cu cel mai ridicat standard de viaţă socială, participă întodeauna miniştri, oameni politici, preşedinţii unor companii multinaţionale, muncitori, pensionari, elevi etc. Acţiunile de salubrizare desfăşurate de japonezi presupun o curăţenie temeinică, mai ales a acelor locuri din spaţiul public, care de obicei sunt neglijate, cum ar fi căminele de scurgere, toaletele publice s.a.m.d.
Seminarul a fost deschis de primarul Ilie Bolojan, care a prezentat situaţia socio-economică a oraşului, dar şi etapele pe care le-a parcurs Primăria Oradea în vederea îmbunătăţirii calităţii serviciilor publice.
 
„Dacă fiecare din cei 700 de angajaţi ar ridica o hârtie, o mizerie de jos, acţiunea lor s-ar reflecta cu siguranţă într-un mediu mult mai curat. Exemplul japonez este unul de apreciat. La nivelul Primăriei Oradea am desfăşurat numeroase campanii de curăţenie, dar şi de informare în unităţile de învăţământ. Atitudinea "Kaizen" ne este de folos tuturor pentru că schimbarea în bine trebuie să fie motto-ul care să ne însoţească", a spus primarul Ilie Bolojan.

Preşedintele Institutului KAIZEN România - Dr. Ing. Julien Bratu a spus: „Am învâţat să ne plângem de criză prea mult. În tradiţia japoneză, criza poate fi privită atât ca o constrângere, ca un necaz, dar şi ca un motiv să îmbunătăţim ceva. În călătoriile lor prin lume, japonezii au observat tentaţia risipei. Attitudinea kaizen respinge acest aspect negativ şi îl îndeamnă pe om la o îmbunătăţire continuă, începând cu curăţenia mediului în care trăieşte".

În cadrul prezentării făcute de preşedintele Asociaţiei Clean Up Japonia - dl. Yoshihito Tanaka, acesta a precizat: „Făcând altcineva curăţenie pentru noi, nu apreciem şi nici nu reuşim să păstrăm. Lucrurile pe care poţi să le faci singur, trebuie să le faci. Dacă vedem o mizerie pe jos, noi trebuie să fim aceia care o ridicăm. Noi, trebuie să fim cei dintâi care facem curăţenia. Mediul în care trăim este foarte important, iar statisticile au demonstrat că în cartierele din oraşele în care voluntarii japonezi au făcut curăţenie, a scăzut rata infracţionalităţii".

În cadrul seminarului au luat cuvântul: preşedintele Asociaţiei Clean Up Japonia - dl. Yoshihito Tanaka, vicepreşedintele Asociaţiei Clean Up Japonia - dl. Toshio Chigusa, preşedintele Academiei de Poliţie, Prefectura Yamanashi - dl. Toru Shimizu, reprezentantul Kaizen Institute Consulting Group - dl. Brad Schmidt şi directorul Qvarter Back Consulting - dl. Seiji Nakajima.
Preşedintele Institutului KAIZEN România - Dr. Ing. Julien Bratu a realizat apoi o prezentare detaliată, care a evidenţiat importanţa desfăşurării unei acţiuni „5S Public" la nivelul unui oraş. Cei „5 S Public" din cadrul unei acţiuni voluntare de curăţenie sunt: sortarea, sistematizarea, strălucirea, standardizare şi susţinere (menţinerea curăţeniei).

„Institul Kaizen îşi propune să-l ajute pe fiecare om să descopere ceea ce are bun, valoros. S-a demonstrat că 30% din timp ni-l pierdem căutând ceva sau pe cineva. E important să realizăm că acest timp nu este risipit, dacă adoptăm atitidinea şi tehnicile kaizen. Dacă ne implicăm şi facem curăţenie, ajungem să-i respectăm mai mult şi pe oamenii din jurul nostru. Acţiunea de a face curăţenie induce starea de bine şi nevoia de cooperare, de respect, în schimb ce mizeria mediului din jur favorizează violenţa. Ne dorim ca prin realizarea unor acţiuni în România să creăm nuclee ale dezvoltării responsabilităţii civice", a încheiat preşedintele Institutului KAIZEN România - Dr. Ing. Julien Bratu.

În final, grupul de japonezi a dorit să vadă modul în care se asigură relaţiile cu publicul la Primăria Oradea. Primarul Ilie Bolojan i-a însoţit în noul Centru pentru Relaţii cu Publicul, iar apoi în Turnul Primăriei Oradea.

Sursa: oradea.ro
 

©Copyright 2011 Prin Oradea | TNB